Cele mai căutate răspunsuri
Ultimele modificări
Travian Answers
Să începem cu întrebare ta
Caută răspunzând la întrebări
Cum să găsești un răspuns: alege o categorie, apoi subcategorii pînă vei găsi un răspuns. In cazul în care nu vei reuși să găsești un răspuns, la final vei putea să ne contactezi.
Am o întrebare despre...
Caută cuvinte cheie
Poți găsi orice răspuns cautând un cuvânt cheie. De exemplu: Cum demolez o clădire? Scrie "demolez" și vei vedea răspunsurile care conțin acest cuvânt.
Caută în sitemap
Preferi să cauți prin sitemap cum poate ești obișnuit de la alte site-uri. Nicio problema, poți folosi sitemap pentru a găsi un răspuns.
Ghid pentru apărare (făcut de către Sushil)
Acesta este primul meu ghid făcut vreodată. Vă rog să mă scuzați dacă am făcut vreo greșeală în redactarea acestui ghid. O parte din acest ghid este luată din ghidul folosit de către o alianță. Ghidul va acoperi următoarele lucruri:
- 1. Lucruri de bază în defensivă
- 2. Diferite moduri de a te apăra
- 3. Sfaturi generale
- 4. Sugestii
1. Lucruri de bază în defensivă
Atacatorii doresc în general unul dintre următoarele lucruri:
- Să-ți fure resursele;
- Sa-ți nimicească trupele pentru a acumula eroul experiență și să capete, astfel, puncte de atac suplimentare;
- Să-ți cucerească satul pentru a crește populația conturilor lor;
- Să te distrugă, deoarece te afli prea aproape de satele lor, ești o amenințare pentru profitul lor scos din atacurile de tip farmare sau ești o amenințare pentru alianța lor.
A. Primești atacuri de tip farmare
Primești atacuri de tip farmare? Construiește un beci, numește un locțiitor și mărește nivelul zidului. Jucătorii ce farmează își vor pierde interesul de a te ataca, din cauza faptului că nu vor reuși să-ți fure resursele, ba mai mult pierzând trupe degeaba.
B: Ești atacat
Pasul 1: Vezi atacul:
- Lucruri ce trebuie făcute în momentul în care observi că ești atacat: Notează timpul exact când ai observat atacul prima oară și timpul necesar trupelor atacatoare să ajungă la satul tău. Foarte important e să notezi numele satului atacator sau coordonatele acestuia, numele jucătorului ce te atacă, numărul punctelor de atac pe care acesta le are în acel moment și dacă acesta se află în top jefuitori, numărul exact de resurse furate până în acel moment și nivelul eroului atacatorului + punctele de experiență ale eroului. Fii exact în furnizarea informațiilor de mai sus. Exemplu: Atac văzut la ora 16:03:12, atacul va sosi în 02:37:55 ore, satul de pe care atacă se numește 01. Atac, coordonate 0/0, are un număr de 212 puncte la atacatori, nu apare in top jefuitori/apare în top jefuitori cu o captură totală de 10.000 resurse, eroul atacatorului are nivelul 7, având o experiență de 1200 puncte.
- Lucru ce nu trebuie făcut în această situație: Trimiterea numeroaselor mesaje către lideri pe skype, prin mesaj în joc sau pe forumul alianței.
Pasul 2: Culegerea informațiilor:
Lucruri pe care trebuie să le știi când ești atacat:
- Atacul ce urmează să-l primești este tip normal sau raid? În atacurile de tip raid vei pierde maxim niște resurse. Catapultele, berbecii și unitățile administrative nu funcționează în atacurile de tip raid. Dacă atacul este unul de tip raid, trimite trupele defensive din sat și încearcă să folosești cât mai multe resurse pe clădiri, trupe sau lanuri, evitând astfel pierderea lor. Niciodată nu se cere ajutorul alianței pentru un atac de tip raid;
- Verifică dacă atacurile sunt atacuri false. Dacă cineva trimite un atac cu mai puține trupe decât nivelul adunării vei vedea cu ce trupe te atacă. În această situație, nu te panica;
- Cine este atacatorul? Din ce alianță face parte? Acesta este o posibilă amenințare? Punctele de atac sunt o problemă, cuantumul lor de asemenea și existența unor medalii afișate pe profilul atacatorului. Dacă atacatorul are doar un nume de joc fioros, asta nu înseamnă nimic;
- Cu ce fel de trupe mă atacă? Pentru această întrebare ai nevoie de un instrument din afara sferei jocului Travian. Pentru asta ai nevoie de gettertools, un site specializat pe anumite lucruri. Acest site îți oferă posibilitatea de a vedea cu ce trupe te atacă respectivul. Trebuie să introduci timpii de la pasul 1 și astfel vei știi cu ce fel de trupe vei fi atacat. Dacă atacul nu conține berbeci, catapulte sau unități administrative, EVITĂ-L!!!
Dacă ai remarcat că ești atacat cu catapulte, berbeci sau unități administrative (probabil ești victima unui atac în mai multe valuri), ar fi cazul să ceri ajutor alianței pentru formarea unei defensive la tine în sat. Există mai multe posibilități pentru asta.
Prima variantă este să te aperi cu ajutorul alianței. Alianța îți va furniza trupe defensive, iar unicul tău scop până la sosirea atacului este să ridici zidul la nivel maxim și să oferi hrană trupelor defensive din satul tău. De asemenea, foarte important este să fii online până la sosirea atacului. Dacă ai informații cu privire la armata trimisă spre tine, calculează dacă defensiva strânsă este suficientă pentru a ține trupele atacatoare la zidul satului tău. Spre exemplu: atacatorul are 10.000 Măciucari, iar defensiva ta însumează 1.000 scutieri. În acest caz trebuie să trimiți trupele defensive înapoi și să salvezi trupele defensive din fața atacului.
Notă: cum funcționează timpul de sosire al atacurilor
În linii mari când există o mișcare a trupelor (atacuri, întăriri,etc.) în aceeași secundă, ordinea sosirii lor în sat va fi dată de momentul în care aceastea au fost trimise. Conceptul de bază este acela de „Primul venit, primul servit”.
Exemplu: Ai un atac care vine în valuri (primul val la 12:00:00, al doilea la 12:00:01, etc.). Să spunem că cineva din alianță dorește să-ți facă o intercalare. Colegul de alianță va trebui să sosească cu trupele defensive exact la ora 12:00:00 pentru ca trupele sale să te apere de atacurile ce încep să curgă de la 12:00:01. La 12:00:00 va intra mai întâi atacul, apoi întăririle, iar după aceea celelalte valuri de atacuri.
A doua varianta de a te apăra este exact cea descrisă de către mine în exemplul de mai sus.
Introducere
Din când în când citești asta, dar de ce este atât de important să știi să te aperi? Care este scopul unui joc de război unde contează doar puterea? Cum pot folosi tactici eficiente? Există o singură modalitate de a intercala cu trupe defensive atacurile primite? În această parte, voi încerca să-ți răspund la aceste întrebări.
Intercalarea înseamnă că trupele defensive sosesc în același timp cu cele ale atacatorului pentru a-i crea acestuia pagube. De obicei, atacurile se dau în mai multe valuri. În primul val vei găsi un număr mare de trupe (acesta se numește „Cleaner” – cel ce are rolul de a curăța defensiva din sat) și catapulte, iar în următoarele valuri vei găsi catapultele. Apărarea împotriva Cleaner-ului este greoaie și necesită un număr foarte mare de trupe defensive, comunicare, și participarea multor jucători. Însă apărarea împotriva valurilor de catapulte este mult mai ușoară. În situația în care ai un spațiu între Cleaner și valurile de catapulte, ar trebui să te aperi doar împotriva valurilor de catapulte. Acest tip de atac îți oferă posibilitatea de a te apăra mai ușor si mai eficient, dându-ți posibilitatea de a putea face intercalări.
De ce este intercalarea importantă? Cum am mai spus, există un număr vast de factori pentru a face un zid defensiv, iar intercalarea te poate salva de multe bătăi de cap. Pentru a face intercalări ai nevoie de exercițiu. Poți face pagube semnificative cu 3000 trupe defensive unui Ciocan de 100.000 trupe. Orice război necesită strategie, iar intercalarea este una dintre cele mai bune strategii în apărare. Poți intercala 30 de ținte și să distrugi un număr mare de trupe decât să aperi o singură țintă care poate fi atacată in mod fals. De aceea intercalarea este o alegere mai bună. Cleaner-ul poate trece de zidul unui sat apărat slab, dar valurile ce-l urmează pot rămâne la porțile satului tău cu ajutorul intercalărilor.
Cum poți face o intercalare în mod eficient? Există doar o singură posibilitate de a face intercalări?
Intercalarea poate fi făcută prin trimiterea trupelor în alt sat sau prin trimiterea trupelor pe un sat/oază, urmând apoi să le chemi înapoi exact în secunda în care Cleaner-ul sosește în satul tău, exact cum ți-am exemplificat mai sus.
Există multiple moduri de a face o intercalare, dar cel mai important lucru este ca trupele defensive să ajungă exact între Cleaner și valuri. Acest lucru necesită mult exercițiu și depinde de viteza internetului, de cum se viteza procesorului calculatorului, de timpul de răspuns al internetului, etc. Există mai multe posibilități de a face o intercalare. Începe cu cea mai lentă trupă, trimițând trupa defensivă însoțită de o catapultă, dacă a ieșit este în regulă, dacă nu, cheamă doar trupa defensivă și încearcă apoi să faci intercalarea cu un berbec. Dacă nu ai reușit, poți folosi o unitate mai lentă decât trupa defensivă cu care dorești să faci intercalarea. Astfel câștigi mai multe oportunități de a face intercalarea. Poți instrui trupe defensive în două sau trei sate, având astfel mai multe lansări, deci iar mai multe șanse de reușită. Poți chiar să intercalezi atacurile de tip raid, dacă acestea vin în mai multe valuri. În esență, baza intercalării este exercițiul. Exersează și vei reuși să faci intercalări.
Intercalările te pot salva de la pierderea a milioane de resurse investite în trupe și clădirile modernizate, să nu mai spun de gold… și poți distruge catapultele inamice dacă: a) au fost trimise valuri cu distanță între ele, sau b) trimiterea unui număr de valuri fără/cu puține trupe suport.
Spre exemplu: ai 5 atacuri ce sosesc și știi că acestea conțin catapulte. Șanse mari sunt ca în primul val să fie majoritatea trupelor pentru a distruge defensiva de pe sat, în timp ce în restul valurilor vor fi trupe puține și catapulte pentru a produce o pierde însemnată clădirilor tale. Acum dacă ai identificat o scăpare de o secundă între două dintre cele 5 valuri poți trimite trupele tale defensive (și eroul) exact în acea fereastră ce a fost scăpată de către atacator. Deși este posibil ca și tu să ai pierderi, catapultele sunt foarte importante pentru atacatori. Pierderea ta nu va fi comparabilă cu cea a atacatorului. Catapultele se instruiesc greu și costă mult. Dacă ai noroc și vei primi atacuri cu unități administrative și vei face intercalări, pierderea atacatorului va fi și mai însemnată. Dacă atacatorul pierde 4 unități administrative (a căror instruire costă peste 200.000 resurse) împotriva a 50 scutieri, atunci poți spune că atacatorul nu va uita prea curând acel atac.
Contra Atacul
Al treile mod de a te apăra, provocând pierderi mari este să prinzi trupele atacatorului acasa, folosindu-te de CONTRA ATAC.
O tactică folositoare în a învinge un atacator care deține un număr mare de trupe ofensive, dar puține trupe defensive este contra atacul. Probabil vei dori să-l spionezi mai întâi, deoarece acesta poate avea apărători personali, dar depinde de mărimea atacului dacă ai timp sau nu. Dacă cunoști tipul trupelor, ex. catapulte, și vezi că durata timpului necesar să ajungi la satul lui este mai mică decât durata necesară trupelor atacatorului să ajungă la tine, știind cu ce este echipat eroul, poți face următorul lucru.
Poți folosi calculatorul de distanță pentru a calcula cât durează să ajungă trupele din satul atacat înapoi acasă. Trebuie să știi care sunt cele mai încete trupe din atac, coordonatele atât ale atacatorului, cât și ale apărătorului (pentru a descoperi coordonatele, poți apăsa pe numele satului atacatorului din adunare), ce echipament are pe erou și dacă acesta influențează viteza de deplasare a eroului (cizme sau hărți), ce nivel are Arena atacatorului (aplicabil doar dacă distanța dintre atacator si apărător este mai mare de 20 de pătrățele). Va trebui să ghicești nivelul Arenei, fiecare nivel dând un anumit bonus de rapiditate trupelor.
Este un lucru puțin cunoscut - opțiunea Gold Club nu va putea eschiva trupele care se întorc în mai puțin de 10 secunde față de atac. Deci dacă trupele tale vor ajunge în satul atacatorului la mai puțin de 10 secunde, trupele atacatorului nu vor putea fi eschivate.
Măciucarii barbarilor sunt extrem de slabi împotriva cavaleriei, având doar 5 puncte defensive împotriva acesteia, astfel dacă eroul tău este călare și are 5000 puncte atac, poate distruge 1000 de măciucari. Cu măciucarii, cea mai bună apărare este întotdeauna un bun contra atac.
Până acum ar trebui să fii familiar cu gettertools, în special în calcule. Calculul intercepției te ajută să găsești timpul exact când armata atacatorului va ajunge înapoi în satul său oferindu-ți ora la care trebuie să ajungi cu propriul atac, pentru a reuși un contra atac de zile mari. Câteva lucruri însă pot face dintr-un contra atac bun, unul eșuat. Acestea sunt:
- Timpul exact este foarte important, din moment ce un nivel al arenei poate strica întregul calcul, de aceea trebuie să fii foarte atent la timpul EXACT;
- Spionarea atacatorului ajută, dacă are 50.000 trupe defensive în sat contra atacul nu este o acțiune inteligentă.
Sfaturi generale
1. Contruiește zidul, beciuri și temnițe
Construiește-le ÎNAINTE de a fi atacat, asta te va ajuta mult.
2. EXTINDE-ȚI GRÂNARUL
Dacă ai de hrănit o mulțime de trupe defensive, un grânar cu capacitate mare îți va ușura munca.
3. NU TE PANICA
Menținerea calmului te va ajuta în analiza situației. De asemenea, dacă induci și altora starea ta de panica vei fi perceput ca fiind slab și patetic.
4. ASCULTĂ SFATURILE CE ȚI SE DAU
Da, liderii alianței tale știu mai bine. Da, știu jocul mai bine și sunt mai experimentați decât tine. Ascultă-i când îți spun ceva. Mai târziu, când ți se va spune că apărarea satului tău nu este prioritară, fiind prioritară o altă capitală, un sat cu Ciocan (armată de atac foarte puternică), un sat cu artefact, înțelege lucrul acesta și nu te plânge.
5. ASUMĂ-ȚI PAGUBA
Pe durata rundei de joc îți vei asuma pierderile. Îți pot promite asta. Dacă o faci, nu-ți bate capul. Toți ne asumăm pierderile. Mergi mai departe!
6. PRIORITIZEAZĂ
Dacă conducerea nu o face pentru tine, folosește logica și simțul comun. Fii sigur că aperi satul corect. Capitalele sunt mai importante decât celelalte sate. Satele cu Ciocan sunt cele mai importante, ar trebui să accepți o catapultare, în detrimentul unei cuceriri. Asta nu face aplicare numai satelor tale. Nu fi egoist!
4. Sugestii
1. Protejează-ți coloniștii: Dacă i-ai instruit, va trebui să-i protejezi și dacă știi vreun dac puternic care nu este atacat, ai putea să-i ceri ajutorul - dacă va fi de acord, poți trimite coloniștii în atac pe un sat de-al lui, și astfel ei vor intra în temnițele dacului. Coloniștii vor fi întemnițați până la momentul în care îi va elibera acel dac, probabil când îi vei avea pe toți cei 3 coloniști și puncte de cultură suficiente pentru a fonda un nou sat.
2. Apărarea cu eroul: Dacă un atacator te atacă cu mai puțin de 200 de trupe, ar fi util să te aperi doar cu eroul, chiar dacă nu ai alte trupe defensive, prin schimbarea punctelor din profilul eroului, aflat în setări. Dacă atacatorul te atacă cu mai multe, sfatul meu este să nu te aperi cu acesta, deoarece învierea eroului durează multe ore și necesită multe resurse, având în vedere faptul că probabil nu folosești puncte aur pentru achiziția unei găleți cu apă.